Milovníci čokolády více trpí depresemi, tvrdí vědci

Lidé, kteří pravidelně konzumují čokoládu, trpí depresemi více než ostatní. Tvrdí to studie amerických vědců publikovaná v časopise Archives of Internal Medicine. Čokoláda se přitom tradičně považuje za “lék” proti špatné náladě.

Vědci z Kalifornské univerzity uvedli, že deprese ve větší míře zjistili u lidí, kteří snědí nejméně tabulku čokolády týdně. Ti jsou podle výzkumu náchylnější k depresím než lidé, kteří konzumují čokoládu jen občas. Nejvíc depresemi ve skupině tisíci zkoumaných pacientů trpěli lidé, kteří zkonzumovali více než šest tabulek čokolády měsíčně.

Vědci se nyní snaží prokázat, proč tomu tak je. Jedním z možných vysvětlení by prý bylo i to, že depresivní lidé sáhnou po čokoládě častěji než ti ostatní. Vědci ale nevylučují, že čokoláda může přímo deprese vyvolávat.

Související články:
Vědci prý zjistili souvislost mezi geny a depresí
Optimismus prý ženám prodlužuje život
Lidé, kteří vyrůstají se sestrami, jsou prý šťastnější
Lidé trpící poruchami spánku prý náchylnější k sebevraždě
Poruchy spánku jsou nejen nepříjemné, ale také zdraví nebezpečné

Komentáře »

Zatím žádné komentáře.

Vložte komentář

Jméno (vyžadováno)
E-mail (povinné - nezobrazí se)
URI
Váš komentář (menší okno | věčší okno)

Trackback URL

RSS komentářů tohoto článku.
Komentáře se zobrazují okamžite. V případě, že komentář obsahuje 2 a víc odkazů, bude čekaťtna mé schválení. Neberte to osobně, je to ochrana proti spamu.