Vědci: Kojení v prvním půl roce zachraňuje životy i šetří peníze

Pokud by by 90 procent Američanek kojilo své dítě v průběhu prvních šesti měsíců jeho života, ročně by se v USA zachránily životy asi 900 dětí a ušetřily by se miliardy dolarů.

Podle statistik kojí 43 procent amerických maminek své dítě během prvních šesti měsíců alespoň částečně. Pouze 12 procent se prý řídí doporučením americké vlády, že mají své dítě během prvního půl roku krmit pouze mateřským mlékem.

Podle studie stovky dětí ročně v USA umírají nebo musejí být nákladně léčeny kvůli zdravotním problémům, kterým by kojení umělo předejít. Jde prý o různé břišní viry, ušní infekce, astma, dětskou cukrovku nebo leukémii.

“Šíře zdravotních výhod spojovaných s kojením se podhodnocuje,” uvedla internistka Melissa Barticková z lékařské fakulty Harvardovy univerzity. Podle ní se někdy rozhodnutí matek nekojit označuje za volbu spojenou s životním stylem, jde však prý spíš o volbu rozhodující o zdraví.

Mateřské mléko totiž obsahuje látky, které pomáhají potírat u novorozenců infekce. Ovlivňuje také hladinu inzulinu v krvi, takže u kojených dětí je nižší riziko vzniku cukrovky nebo i leukémie.

Související články:
Závislost na internetu působí podobné změny v mozku jako alkohol
Čína zakázala neprověřenou léčbu kmenovými buňkami
Magnetická rezonance ukázala změny v mozku počítačových hráčů
Léčba pomocí kmenových buněk má být podle papeže dostupná všem
Británie uvedla na trh protirakovinovou superbrokolici

Komentáře »

Zatím žádné komentáře.

Vložte komentář

Jméno (vyžadováno)
E-mail (povinné - nezobrazí se)
URI
Váš komentář (menší okno | věčší okno)

Trackback URL

RSS komentářů tohoto článku.
Komentáře se zobrazují okamžite. V případě, že komentář obsahuje 2 a víc odkazů, bude čekaťtna mé schválení. Neberte to osobně, je to ochrana proti spamu.